Tips: Potong Kuku Ikut Sunnah Nabi.

Kuku antara part yang paling aku titik beratkan dalam penampilan aku. Aku tak boleh tengok kuku aku ni panjang – panjang. Takut. Pernah jugak la luka kulit aku ni masa tengah layan garu badan dengan kuku panjang.  :P

Kuku tak elok kalau kita simpan panjang – panjang sebab banyak kuman yang terdapat di celahan kuku. Memotong kuku juga antara sunnah nabi kita selain daripada memotong misai, menyimpan janggut, bersugi dan sebagainya.

Ustaz sekolah agama aku dulu cakap, lebih afdal kalau kita memotong kuku pada malam Jumaat. Tapi, orang tua – tua pulak cakap, tak elok potong kuku malam – malam.  :x Last – last aku potong kuku keesokan paginya.  :P

Masa potong kuku tu, kan lebih elok kita ikut cara nabi potong kuku. Lagi best potong kuku bila lepas mandi. Masa tu kuku lembut je. :-)

 

Source: nismoclub.6.forumer.com

 

Dulu roommate aku selalu pesan pasal potong kuku ikut sunnah nabi ni. Okay lah benda baik why not ikut kan. :)

Yang penting, jangan potong kuku macam ni. Ikut sunnah stuntman mana entah. :P

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 thoughts on “Tips: Potong Kuku Ikut Sunnah Nabi.

    • afique on

      haaa cuba jangan tak cuba. nanti update blog fitrihadi.com pasal pengalaman potong kuku gune grinder ye. :P

  1. afique on

    kawan pon dulu ada aja yang salah urutan punya. adoi. :P

    itu bukan polish kuku lagi dah, itu namanya hilangkan kuku terus. haha :D

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: